Johan F. Krarup tegner mod forurening

Som tegner ser jeg det som mit fremmeste kald at tegne i en god sags tjeneste. Derfor har jeg lavet en række tegninger for Soundvenue, der i næste nr. (31) har miljøet som tema. Her er det Thom Yorke, der nægter at flyve (mere end højst nødvendigt) af hensyn til CO2-udslippet, Justin Timberlake, der vil bestige Kilimanjaro for at fremme opmærksomheden på manglende rent drikkevand i Afrika og Moby, der er veganer, fordi det er synd for dyrene, at vi spiser dem.

thom_yorke

Timberlake

moby

Det er en utrolig svær balancegang at lave tegninger i en god sags tjeneste, da man skal være sjov samtidig med, at man undgår grovheder, der kan skade sagen. Men Soundvenue beder mig igen og igen om at lave tegninger for dem, da de VED, at jeg har et meget højt bundniveau og gang på gang leverer den professionelle vare. Denne gang har jeg da også løst den meget vanskeligge og krævende opgave til UG. Jeg har arbejdet med rørpen på kopipapir og tilsat en elegant Photoshop-farvelægning. Mens jeg udfører min kunst, hører jeg blid afslapningsmusik, der giver den helt rette kunstneriske stemning.

jfk

1 Response to “Johan F. Krarup tegner mod forurening”


  1. 1 Denniz maj 19, 2009 kl. 12:19

    Det er godt at se at også tegnere interserer sig for vores kæmpe klimaproblemer.
    Denniz


Skriv et svar

Over Floden HQ

overflodenx

Fahrenheit Corner


