Fra frimærkeskitse til farvetegning

Da jeg backede mit arbejde op på min eksterne harddisk forleden dag, faldt jeg lige over dette arbejdsforløb til en opgave jeg lavede for et par år siden til Børnenes Trafikklub. Det er til onlinedelen af trafikklubben med figuren “Split” som jeg designede for trafikrådet.

Jeg er først startet med en idé og komposition på en meget lille og løs skitse udført med en filtpen, inden jeg har blæst skitsen op i computeren, printet den ud og overført den til et andet papir via lysbord. Her har jeg så har defineret skitsen, med lidt hjælp af forskellige skitse løsdele, for at finde det rigtige udtryk. Til sidst har jeg overført tegningen til akvarelpapir som jeg har farvelagt med Sennelier Akvarel på tube og rentegnet det med en HB 0,5 stiftblyant.

Man kan se en beskåret udgave af tegningen her som den ser ud på trafikklubbens hjemmeside

Miwer

3 Responses to “Fra frimærkeskitse til farvetegning”


  1. 1 Fza juli 24, 2009 kl. 12:11

    Hva’ øhh, er I faldet i søvn på tegnestuen. Eller har I bare allesammen så pissetravlt i regnvejret, at I ikke har tid til at blogge ???

    Kh
    En fan

  2. 2 overfloden juli 25, 2009 kl. 09:52

    Der er bare sommerferiestemning.

    Miwer

  3. 3 FZA juli 27, 2009 kl. 09:01

    Det er fåår dåårligt. Jeg skriver sgu’ et læserbrev til Ekstra Bladet !!!


Skriv et svar

Over Floden HQ

overflodenx

Fahrenheit Corner


