Ude i den mørke skov

Den næste tegneopgave fra min hånd, Morten dürrs bog ” Den sidste elver ” fra Carlsen, er ved at være færdigillustreret. Det er en lille fortælling om menneskers myter og drømme, og vores evne til at give dem fornyet liv, selv når modgangen har fået dem til at svinde ind til de blegeste minder. Igen en bog af Morten Dürr som klinger helt rent. Den foregår i en eventyrverden mere i retning af folkeeventyr end egentlig fantasy, og i den anledning har jeg kigget lidt på nogle af mine gamle helte udi det der med at tegne – John Bauer, Kay nielsen og Jiri Trnka, for at finde vej. Lovlig cute blev det, men det er også til små folk, siger jeg til mig selv…

Mårdøn Smet

Den sidste Elver

(Klik på tegningen for at se en stor flot udgave)

0 Responses to “Ude i den mørke skov”



  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

Over Floden HQ

overflodenx

Fahrenheit Corner


