Komiks.dk

Komiks_dk

Ahh, det er en fryd at vade rundt i byen, og se Chris Wares veloplagte Komiks.dk-plakat her og der. Det er jo i næste weekend at Danmarks hidtil mest ambitiøse tegneseriefestival rammer Øksnehallen. Program og info her. Tegnestuen har sin egen stand på festivalen, og undertegnede er vært for to arrangementer (et forlagspanel og en omgang “Smagsdommerne”). Derudover har jeg også fået lov at indrette en lille udstilling. Og nåja, så er både Johan F. Krarup og jeg selv nomineret til to Komiks.dk-priser.

Festivalen bliver uden tvivl fantastisk. Hovednavnene er i mine øjne hhv. den amerikanske treenighed (Ware, Clowes, Burns) og den britiske ditto (Gibbons, Quitely, O’Neill), så sørg for at tjekke dem ud. Der er også et væld af andre store og/eller spændende navne, virkelig noget for enhver smag. DER SKAL OSSE LIGE GØRES opmærksom på Københavns Universitets internationale tegneseriesymposium, Contemporary Comics, som et eller andet sted muligvis er festivalens højdepunkt.

/tt–

4 Responses to “Komiks.dk”


  1. 1 Hans Engell maj 13, 2010 kl. 13:32

    HANS kan lide dette, HANS kommer!

  2. 2 FZA maj 13, 2010 kl. 21:45

    Festivalens højdepunkt er sgu’ da HANS! – og ikke et eller andet live-show med en professor-sandwich og en stripperstang ude på pibe & sweater-fabrikken.

    FZA

  3. 3 hans Engell maj 16, 2010 kl. 09:35

    I disse øjne må festivalens absolutte højdepunkt være rasmus julius, hvis forrygende striwe jeg og min kone har nydt hver i uge i basserne siden 1987, så sørg for at tjekke ham ud ;(
    mange sure hilsner
    Hans

  4. 4 jacobnielsen1959 maj 17, 2010 kl. 13:02

    Jeg glæder mig først og fremmeste til en “velskænket” fadøl i nabolaget, når prisuddelingen fredag aften er overstået.


Skriv et svar

Over Floden HQ

overflodenx

Fahrenheit Corner


