Shishu #1






Så er tegningerne færdige til den første bog i Benni Bødkers serie om pigen Shishu.
Jeg blev bedt om til denne serie at tegne nogle illustrationer, som har et lidt mere “feminint” udtryk, end illustrationerne til Kimura. Den opgave har jeg så valgt at løse, ved at gøre tegningerne lidt mere detaljerede og ornamenterede og lidt mindre actionprægede. Så jeg har ladet mig inspirere af jugendstil og art nouveau, men har samtidig forsøgt at holde fast i noget af stemningen fra Kimura-bøgernes illustrationer.
Den her gang har der ikke været en lydbog som soundtrack til arbejdet, men derimod doom og country fra Lord Vicar og Jimmy Driftwood. Og black metal fra Furdidurke. Det var en skøn tid. Og nu er jeg igang med den næste bog…..
De tre nederste billeder er meget små, men klik på dem, så bliver de større.
-Simon Bukhave

2 Responses to “Shishu #1”


  1. 1 Johan F. Krarup september 2, 2010 kl. 21:45

    Hold kæft, hvor er det fedt. Specielt titlerne og grafik / ornamentik til dem er virkelig godt. Det er på en måde endnu bedre end Kimura, synes jeg.

  2. 2 Benni Bødker september 5, 2010 kl. 11:36

    Ja for pokker, det er blevet rigtig fedt. Det er virkelig en god blanding af jugend og stilen fra Kimura. Jeg glæder mig til at se bogen!


Skriv et svar

Over Floden HQ

overflodenx

Fahrenheit Corner


